[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اولین همایش در‌سال‌1395‌::
دومین همایش در‌سال‌1396::
تقدیرنامه های همایش::
مقالات::
برگزارکنندگان::
ثبت‌نام در همایش::
ارسال مقاله::
برنامه‌های جانبی::
برقراری ارتباط::
تسهیلات پایگاه::
آرشیو اخبار::
::
برگزارکنندگان همایش

AWT IMAGE


AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
به نظر شما مطالب این سایت تا چه اندازه توانسته اطلاعات شما را در حوزه اقتصاد شهری افزایش دهد؟
خیلی زیاد
زیاد
متوسط
کم
خیلی کم
   
..
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۸/۲۴ | 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، زلزله اگرچه یه مخاطره طبیعی است اما ابعاد و آثار پیشینی و پسینی اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی دارد. اگرچه منشاء زلزله در اعماق زمین بوده و بخاطر گریز از پیش بینی پذیری دقیق، یکی از مسائل حل نشده علوم زمین است اما مدیریت آن بر روی زمین انجام می گیرد و کاهش آثار و تبعات آن جنبه کاملا انسانی و مدیریتی دارد. مدیران باید بدانند که هزینه پیشگیری از حادثه بسیار کمتر از زیانهای وارد شده بر اثر آن است. حوادثی مانند زلزله طبیعی هستند اما تبدیل حادثه به فاجعه ناشی از رفتار انسانی و مدیریتی است. زلزله یک واقعیت جغرافیایی و به عبارتی یک جبر جغرافیایی است که مناطقی از جهان مانند کمربند حاشیه اقیانوس آرام که ۸۰درصد زلزله های جهان درآنجا حادث می شود را در یک مخاطره دائمی قرار می دهد. اما حدود ۱۵درصد زلزله های دنیا در کمربند لرزه خیز آلپ – هیمالیا رخ می دهد که کشور ما نیز بر روی این کمربند واقع شده و بنابراین مستعد وقوع زلزله های مهیب است.
 به طور متوسط هر سال یک زلزله ۶ ریشتری و هر ۱۰ سال یک زلزله به بزرگی ۷ ریشتر در کشور رخ می‌دهد و بر پایه آمارهای رسمی در ۲۵ سال گذشته ۶ درصد تلفات جانی کشور ناشی از زلزله بوده است. با این اوصاف زلزله پدیده گریزناپذیر و همیشه حاضر در پهنه جغرافیایی کشور است و نمی توان آن را نادیده گرفت و یا نسبت به آن بی تفاوت بود بلکه باید برای مدیریت پیش از بحران، حین بحران و پس از بحران برنامه ریزی و اقدام کرد. چگونگی وقوع بلایای طبیعی در اختیار ما نیست اما پاسخ به بلایای طبیعی در حیطه قدرت، توان ماست و راهبردهای مدیریتی است که میزان خسارات اجتماعی و اقتصادی یک بلیه طبیعی مانند زلزله را تعیین می کند. باید به قوانین طبیعت احترام گذاشت و قواعد آن را  رعایت کرد.
 بشر به کمک علم مدرن امروز علت و سازوکار رخداد همه حوادث طبیعی را می داند و ابعاد آنها را تحلیل کرده است بنابراین نمی توان به ساخت و ساز بی رویه و بدون اصول بر حریم گسلها و مناطق لرزه خیز و مناطق مستعد سایر مخاطرات محیطی مبادرت ورزید اما منتظر واکنش طبیعت نبود. مدتهاست که مدیران، تصمیم سازان و سیاستگذاران کشورهای جهان برای مقابله با چنین بلایایی چاره اندیشی می کنند و در پی استحکام زیرساختها و مقاوم سازی شهرها و روستاهای خود هستند. سال ۲۰۰۵ کشورهای عضو سازمان ملل چارچوب اجرایی هیوگو را برای کاهش مخاطرات طبیعی امضاء کردند. این چارچوب به صورت جامع نقش دولتها و سازمانهای ملی و بین المللی، اجتماعات داوطلب ، بخش خصوصی، دانشگاهها و مراکز آکادمیک، را در تلاش برای تاب آور ساختن شهرها به وضوح مشخص می کند.  ارتقاء تاب آوری شهرها امری است که در دستور کار قرار گرفته است و این درسی است که کشورهای پیشرفته از مخاطرات محیطی می گیرند. سونامی ۱۰ متری مارس ۲۰۱۱ در فوکوشیما که طی آن بیش از ۹ هزار نفر کشته شد و ژاپن چند متر به سمت شرق جابجا شد و در حال تبدیل شدن به یک فاجعه انسانی و زیست محیطی بود برای ژاپن به ایده پردازی در مورد شهرهایی مقاوم ختم شد که طرحهای اولیه آنها در خلیج توکیو طراحی شده است و قرار است شهرهایی را بسازند که ۱۰ ریشتر زلزله را تحمل کنند.
 امروز زلزله ای مرگبار و تاسفبار در غرب کشور رخ داد که خسارات جانی و مالی فراوانی را به بار آورده است. این موضوع که چه تمهیداتی باید به لحاظ برنامه ریزی شهری و شهرسازی و احیاء بافتهای نامقاوم شهری باید بیندیشیم که عمق خسارات و فجایع را کم کنیم و کجاها در تجهیز و مقاوم سازی پهنه های شهری و روستایی کوتاهی کرده ایم به قوت خود باقی است و جای بحث فراوان دارد. آنچه که هم اکنون حائز اهمیت است مدیریت پس از بحران و عکس العمل سریع به حادثه است. شهرها و روستاهای فراوانی در غرب کشور هم اکنون با پس لرزه، سرما، آوار، اختلال در زیرساختها و ... دست به گریبان هستند. انتقال مجروحان؛ آوار برداری و امداد و نجات و بخصوص تخلیه مناطق آسیب دیده از جمعیت و انتقال آنها به جاهای امن چیزی است که هم اکنون باید با عزمی ملی و بسیج همه منابع انجام شود.
دفعات مشاهده: 225 بار   |   دفعات چاپ: 1 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۸/۲۰ | 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، حمل و نقل شهری یکی از پارامترهای اصلی و شاخص های مهم تعیین کننده توسعه پایدار شهری است. به عبارت دیگر برای درک و ارزیابی میزان پایداری یک شهر باید به سیستم حمل و نقل آن نظر کنیم.
 دو چرخه را می توان پایدارترین وسیله حمل و نقل شهری نه تنها برای سفرهای کوتاه بلکه برای سفرهای متوسط نیز دانست. دوچرخه به محیط زیست آسیب نمی رساند، برای سلامتی فرد مفید است، هزینه بالایی ندارد و فضای بزرگی را به خود اختصاص نمی دهد و به طور کلی از نظر اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی پایدار است. انرژی  که انسان برای طی ۴۰۰ کیلومتر با دوچرخه مصرف می کند تنها برابر با انرژی یک لیتر بنزین است. انرژی لازم برای ساخت یکصد دستگاه دوچرخه اندازه یک ماشین است. در سفرهای کوتاه سرعت متوسط دوچرخه بیش از دیگر وسایل نقلیه است. و در فضای لازم برای پارک یک خودرو می توان ۱۵ دستگاه دوچرخه جا داد. با این حال تا چند دهه اخیر هیچگاه در هیج جای جهان جدی گرفته نمی شد و حتی به لحاظ قانونی هم وسیله حمل و نقل شهری به حساب آورده نمی شد اما طی دو دهه گذشته بشدت مورد توجه قرار گرفت بطوری که در بعد علمی و تحقیقاتی طی سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ سالانه  ۶۱۰ متن منتشر شده اعم از کتاب و مقاله و گزارش راجع به منافع حمل و نقل با استفاده از دوچرخه داشته ایم. در واقع طی دوره ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ ۱۰درصد از کل مقالاتی که در جهان راجع به حمل و نقل شهری نوشته شده اند در ارتباط با دوچرخه بوده است . در بعد فیزیکی و عملی نیز در طول دو دهه گذشته، استفاده از دوچرخه به طور معنی داری در چند کشور اروپایی نظیر دانمارک، آلمان، سوئد و هلند افزایش یافته است. در شهرهای آمریکای شمالی سهم دوچرخه از حمل و نقل شهری طی دوره ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۵ سه تا چهار برابر شده است. بیشترین رشد در استفاده از دوچرخه مربوط به شهرهای سویا در اسپانیا،  بوگوتا در کلمبیا و بوینس آیرس در آرژانتین بوده است که استفاده از دوچرخه را ۶ برابر کرده اند. آمستردام و کپنهاک نیز رشد قابل ملاحظه و پایداری در زمینه استفاده از دوچرخه داشته اند. سیستم دوچرخه سواری در شهر کپنهاگ دانمارک به مردم اجازه می دهد تا دوچرخه هایی را که کرایه می کنند، در محل های دیگری غیر از محل اولیه تحویل دهند. در آمستردام، ۳۸ درصد کل سفرهای درون شهری، با دوچرخه انجام می‌‌شود و این شاخص در منطقه مرکزی شهر، به ۵۷ درصد می‌رسد. در استکهلم سوئد، ۶۸ درصد کل سفرهای درون شهری که معمولاً کمتر از ۵ مسافت دارند، به صورت پیاده یا با دوچرخه، انجام می شوند. چین هم اکنون در حال تبدیل شدن به سرزمین دوچرخه است این کشور بالاترین میزان استفاده از دوچرخه در شرق آسیا را دارد به عنوان مثال در شانگهای به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۵۵۰ دستگاه دوچرخه وجود دارد. علاوه بر دوچرخه های شخصی کشورهایی مانند کره جنوبی و ژاپن اقدام به طراحی منسجم برنامه برای استفاده از دوچرخه های عمومی کرده اند.
دفعات مشاهده: 153 بار   |   دفعات چاپ: 3 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران گزارش می دهد ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۸/۱۶ | 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، برای کاهش پایدار و بلند مدت آلودگی هوا در شهرهای کشور بخصوص کلانشهر تهران در درجه اول باید استراتژیهای حمل و نقل در این شهرها تغییر کند چرا که سهم زیادی از آلودگی بی تردید مربوط به حمل و نقل است. اذعان داریم که آلودگی شهرها تحت تاثیر و معلول عوامل متعددی است که می¬توان به موقعیت جغرافیایی شهر، عوامل اقلیمی و میکروکلیمای منطقه مانند سرعت و جهت باد دما بارش رطوبت و ... اشاره کرد اما سیستم حمل و نقل شهری ارتباط تنگاتنگی با بحث آلودگی هوا و انتشار گازهای گلخانه ای دارد و محیط زیست جهانی را تحت تاثیر قرار می دهد. 
حمل و نقل به طور کلی دومین بخش بزرگ تولید دی اکسید کربن در جهان است به گونه ای که بیش از ۲۳ درصد از انتشار دی اکسید کربن در جهان مربوط به بخش حمل و نقل است. بنابراین شهرها در سراسر جهان به دنبال بهبود حمل و نقل برای پاسخگویی به معضل آلودگی هستند. برنامه ریزان می بایست راه حلهای مقرون به صرفه دوستدار محیط زیست و پاسخگو به لحاظ اجتماعی ارائه دهند تا بتواند توسعه آتی نواحی شهری را رقم بزند برای کاهش این اثرات سیاست های حمل و نقل پایدار با تاکید بر حمل و نقل عمومی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. سیستم حمل و نقل عمومی در قرن بیست و یکم بیش از پیش در حال گسترش است و هر روز در حال تغییر و نوآوری است. هم اکنون سالانه بیش از ۲۴ میلیارد سفر یعنی معادل بیش از سه برابر جمعیت کره زمین با حمل و نقل عمومی انجام می شود و بیش از ۱۳ میلیون نفر شاغل در این بخش هستند. اکثر شهرهای جهان برای کاهش آلودگی در دراز مدت به سیستم های حمل و نقل جمعی روی آورده اند.  در شهرهای بزرگتر گسترش حمل و نقل منطقه ای در نواحی کلانشهری امری است که امروزه توجه زیادی به آن می شود. بعنوان مثال در سال ۲۰۰۹ توکیو نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر شبکه حمل نقلی ریلی شهری و منطقه ای داشته است. این آمار برای پکن ۲۲۹ کیلومتر و شانگهای ۳۲۳ کیلومتر بوده است  به همین منوال در سه ساله ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ طول شبکه ریلی در شهر گوانگژو ۳۶ درصد افزایش یافته است در هنگ کنگ این رشد ۶۰ درصد و در شانگهای این افزایش نرخ ۱۲۲درصد بوده است . ملاحظه می شود که شهرهای بزرگ شرق آسیا به طور روز افزون بر گسترش شبکه حمل و نقل ریلی شهری خود افزوده اند. این شهرها همچنین برنامه ریزی های دقیقی برای آینده خود در زمینه حمل و نقل ریلی ارائه داده اند به عنوان نمونه پکن تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۵۰ کیلومتر شبکه ریلی خواهد داشت. مورد دیگر توسعه BRT یا سامانه اتوبوس تندور است که ۲۰درصد ارزانتر از حمل و نقل ریلی سبک و ۱۰۰درصد ارزانتر از مترو است و تقریبا همان خدمات را هم ارائه می کند به همین خاطر سئول طی یک دوره ۴ ساله شبکه BRT خود را بیش از دو برابر کرده است.
دفعات مشاهده: 166 بار   |   دفعات چاپ: 4 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: راهبردی جدید در برنامه ریزی شهری ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۸/۱۴ | 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، روز جهانی شهرها"  فرصتی است تا دولت‌ها، نظام ملل متحد به ویژه برنامه اسکان بشر ملل متحد، سازمان‌های بین‌المللی، جامعۀ مدنی و سایر فعالان شهری وضعیت توسعه شهری را در سرتاسر جهان بررسی می کنند.
موضوع عام روز جهانی شهرها «شهر بهتر، زندگی بهتر» است و همه‌ساله موضوعی که موفقیت‌های شهری‌شدن یا چالش‌های ناشی از آن را منعکس کند نیز ذیل این موضوع انتخاب می‌شود. ازاین‌رو سازمان ملل متحد، موضوع «حکمروایی نوآورانه: شهرهای آزاد» را برای روز جهانی شهرها در سال ۲۰۱۷ میلادی تعیین کرده است.
شهر آزاد، شهری است واجد نظامی پذیرا و چندعملکردی که دربرگیرندۀ تنوعی از مردم است که از فضای مشترکی استفاده کرده و از دستاوردهای بومی خود حمایت می‌کنند. کیفیت زندگی و تداوم آن به نیروی کار و اطلاعاتی بستگی دارد که به آزادی در جریان است و به این ترتیب به فضای شهری شکل داده و آن را متحول می‌کند. در این شهر تنوع فرهنگ‌ها، جوامع و صنایع به نوآوری شهری و توسعه انسانی می‌انجامد.
موضوع عام روز جهانی شهرها «شهر بهتر، زندگی بهتر» است و همه‌ساله موضوعی که موفقیت‌های شهری‌شدن یا چالش‌های ناشی از آن را منعکس کند نیز ذیل این موضوع انتخاب می‌شود. ازاین‌رو سازمان ملل متحد، موضوع «حکمروایی نوآورانه: شهرهای آزاد» را برای روز جهانی شهرها در سال ۲۰۱۷ میلادی تعیین کرده است.
ایدۀ شهر آزاد در دستور کار جدید شهری مورد توجه قرار گرفته‌ است. شهر آزاد، شهری است واجد نظامی پذیرا و چندعملکردی که دربرگیرندۀ تنوعی از مردم است که از فضای مشترکی استفاده کرده و از دستاوردهای بومی خود حمایت می‌کنند.
کیفیت زندگی و تداوم آن به نیروی کار و اطلاعاتی بستگی دارد که به آزادی در جریان است و به این ترتیب به فضای شهری شکل داده و آن را متحول می‌کند. در این شهر تنوع فرهنگ‌ها، جوامع و صنایع به نوآوری شهری و توسعه انسانی می‌انجامد. شهرهای آزاد، متنوع و مشارکتی در نهایت به حکمروایی مدرن شهری می‌انجامد که نیازمند نوآوری در توسعه شهری است.
حکمروایی شهری نوآورانه باید در رویکرد خود:
ذی‌نفعان مختلفی را دربرگیرد
شامل همکاری‌های انعطاف‌پذیر و مؤثر بین نهادهای عمومی و خصوصی باشد
جهت تضمین تأثیرات عادلانۀ سرمایه‌گذاری دولتی از سرمایه‌های اجتماعی استفاده کند
مدیریت حکمروایی شهری نیز باید از طریق معرفی فناوری‌های جدید اطلاعاتی و راه‌حل‌های داده-محور به منظور کمک به مقامات محلی برای دستیابی به نظام حکمروایی شفاف، پاسخگو و مشارکتی ارتقاء یابد.
حکمروایی فراگیر شهری در چارچوب ارتقاء خدمات عمومی و با بهره‌گیری از فناوری و بهبود کارایی سازوکارهای تبادل اطلاعات شهری میان دولت و شهروندان فعالیت می‌کند.
درواقع شهر آزاد، از طریق تحقق گردش آزاد اطلاعات شهری و دسترسی یکسان به خدمات پایه، حقوق شهروندی را برای همگان تضمین می‌کند.
دفعات مشاهده: 244 بار   |   دفعات چاپ: 4 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: در حاشیه نمایشگاه مطبوعات صورت گرفت ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۸/۱۰ | 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، غرفه انجمن علمی اقتصاد شهری ایران در روز چهارم شاهد حضور چشمگیر وزرا، مدیران کل، نمایندگان و اساتید و پژوهشگران بود
بازدید وزیر ارشاد، مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مطهری مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد و استانداران سمنان، البرز و قزوین از غرفه انجمن از جمله برنامه شاخص این روز بود
همچنین نمایندگان مجلس همچون آقای پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی و زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات ضمن آشنایی با فعالیت های انجمن از تلاش های آن تقدیر کردند
شایان ذکر است محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران نیز در حاشیه حضورش در نمایشگاه مطبوعات با فعالیت های انجمن از نزدیک آشنا شد و فصلنامه اقتصاد و مدیریت شهری را حاشیه نگاری و از زحمات انجمن تقدیر کرد.
دفعات مشاهده: 390 بار   |   دفعات چاپ: 5 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: سایر مطالب این بخش: ::
:: در حاشیه نمایشگاه مطبوعات صورت گرفت - ۱۳۹۶/۸/۸ -
:: با نگاهی تخصصی به روزنامه نگاری شهری صورت گرفت - ۱۳۹۶/۸/۶ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۸/۳ -
:: یورونیوز منتشر کرد - ۱۳۹۶/۸/۲ -
:: با ۸ عنوان مقاله علمی پژوهشی - ۱۳۹۶/۷/۲۳ -
:: راهبردهای علمی برای توسعه شهری - ۱۳۹۶/۷/۱۶ -
:: چالش های پیش روی توسعه شهری - ۱۳۹۶/۷/۱۵ -
:: پاسخ انجمن علمی اقتصاد شهری ایران به گزارش خلاف واقع یک رسانه - ۱۳۹۶/۷/۳ -
:: دکتر مهدی صادقی شاهدانی عنوان کرد - ۱۳۹۶/۷/۲ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران گزارش می دهد - ۱۳۹۶/۶/۲۹ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۶/۲۷ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۶/۲۰ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۶/۱۵ -
:: رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران در نشست «گردشگری، میانبر توسعه اقتصادی»: - ۱۳۹۶/۶/۱۲ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۶/۵ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۵/۳۱ -
:: رویکردی جامعه شناختی به مصرف انرژی شهری - ۱۳۹۶/۵/۲۹ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران گزارش می دهد - ۱۳۹۶/۵/۲۵ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۵/۱۸ -
:: رئیس همایش بین المللی اقتصاد شهری تشریح کرد - ۱۳۹۶/۵/۱۵ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۵/۱۰ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۵/۳ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۵/۱ -
:: دکتر مهدی صادقی شاهدانی جزئیات برگزاری دومین همایش بین المللی اقتصاد شهری را تشریح کرد - ۱۳۹۶/۴/۲۸ -
:: دکتر اصغر زارعی عنوان کرد - ۱۳۹۶/۴/۲۶ -
:: با صدور پیامی صورت گرفت - ۱۳۹۶/۴/۲۴ -
:: با حضور اعضا و جمعی از صاحب نظران صورت گرفت - ۱۳۹۶/۴/۲۱ -
:: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد - ۱۳۹۶/۴/۲۱ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۴/۲۰ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۴/۱۲ -
:: رئیس همایش بین المللی اقتصاد شهری عنوان کرد - ۱۳۹۶/۴/۱۱ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۴/۱۰ -
:: گشتاسپ مظفری عنوان کرد - ۱۳۹۶/۴/۷ -
:: با 8 عنوان مقاله علمی پژوهشی - ۱۳۹۶/۴/۳ -
:: زندگی در «کابین‌های قوطی کبریتی» در هنگ کنگ - ۱۳۹۶/۳/۳۱ -
:: رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران عنوان کرد - ۱۳۹۶/۳/۲۷ -
:: رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران: - ۱۳۹۶/۳/۲۴ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۳/۲۲ -
:: نگاهی به دستاوردهای جدید توسعه شهری - ۱۳۹۶/۳/۲۱ -
:: با صدور پیامی صورت گرفت - ۱۳۹۶/۳/۱۹ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۳/۱۶ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۳/۱۳ -
:: نگاهی به دستاوردهای جدید در توسعه شهری - ۱۳۹۶/۳/۱۰ -
:: در نشست انجمن علمی اقتصاد شهری ایران مطرح شد - ۱۳۹۶/۳/۹ -
:: نگاهی به دستاوردهای جدید در توسعه شهری - ۱۳۹۶/۳/۸ -
:: رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران عنوان کرد - ۱۳۹۶/۳/۷ -
:: نگاهی به جدیدترین دستاوردها در توسعه شهری - ۱۳۹۶/۳/۵ -
:: دکتر زارعی مطرح کرد - ۱۳۹۶/۳/۳ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران بررسی کرد - ۱۳۹۶/۳/۱ -
Persian site map - English site map - Created in 0.059 seconds with 1253 queries by yektaweb 3503