[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اولین همایش در‌سال‌1395‌::
دومین همایش در‌سال‌1396::
نشست‌های تخصصی::
تقدیرنامه های همایش::
مقالات::
برگزارکنندگان::
ثبت‌نام در همایش::
ارسال مقاله::
برنامه‌های جانبی::
برقراری ارتباط::
تسهیلات پایگاه::
آرشیو اخبار::
::
برگزارکنندگان همایش

AWT IMAGE


AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
به نظر شما مطالب این سایت تا چه اندازه توانسته اطلاعات شما را در حوزه اقتصاد شهری افزایش دهد؟
خیلی زیاد
زیاد
متوسط
کم
خیلی کم
   
..
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۱۲/۲۲ | 
           به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، هزینه اقتصادی تصادفات رانندگی یکی از موضوعات مورد مطالعه و بررسی در اغلب کشورهاست. رشد روز افزون استفاده از خودروهای شخصی و افزایش سفرهای درون و برون شهری سبب شده است تا احتمال تصادفات رانندگی نیز تا حد چشم‌گیری رشد پیدا کند. این هزینه‌ها از جوانب متعددی قابل بررسی است. مهمترین آسیب و هزینه اقتصادی ناشی از تصادفات مربوط به سرنشینان و همچنین آسیب رسیدن به خودرو است. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی WHO همه ساله بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر در سوانح جاده ای کشته و بیش ا ز ۵۰ میلیون نفر مصدوم می شوند.مطالعات این سازمان نشان می دهد تا سال ۲۰۲۰ تصادفات جاده‌ای به سومین علل مرگ و میر و معلولیت در جامعه بشری تبدیل می‌گردد
در گزارشی که دپارتمان حمل و نقل ملی آمریکا منتشر کرده است در سال ۲۰۱۰ هزینه اقتصادی ناشی از تصادفات وسایل نقلیه موتوری در ایالات متحده برابر با ۱.۹ درصد از ۱۴.۹۶ تریلیون دلار تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور بوده است.به طور کلی، تقریبا ۷۵ درصد از این هزینه ها از طریق مالیات، حق بیمه و ... پرداخت می شود.
مطالعه دیگری که توسط  اداره ایمنی حمل و نقل عمومی آمریکا منتشر شده است نشان می دهد آسیب های اقتصادی و اجتماعی از تصادفات خودرو در یک سال بیش از ۸۷۱ میلیارد دلار بوده است. در این مطالعه، هزینه‌های اقتصادی تصادفات خودروها و کامیون‌ها در سال ۲۰۱۰ مورد بررسی قرار گرفت، هنگامی که ۳۲،۹۹۹ نفر کشته شدند، ۳.۹ میلیون زخمی و ۲۴ میلیون وسیله نقلیه آسیب دیده است. این مرگ و میر و صدمات مشابه سال‌های اخیر بود.از کل این هزینه‌ها، ۲۷۷ میلیارد دلار به هزینه‌های اقتصادی مربوط می شود، تقریبا ۹۰۰ دلار برای هر فردی که در آن سال در ایالات متحده زندگی می کرده است. همچنین از دست دادن زندگی، درد و کاهش کیفیت زندگی ناشی از آسیب ها، ۵۹۴ میلیارد دلار هزینه اقتصادی در پی‌داشته است.
در کشور ما نیز آمار تصادفات بسیار بالاست. طبق گزارش رسمی سازمان پزشکی قانونی در سال ۹۵، ۳۳۳ هزار و ۶۶ مصدوم تصادف به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند که این تعداد نسبت به سال گذشته ۶.۴ درصد افزایش یافته است. همچنین  در سال ۹۵،  ۱۵هزار و ۹۳۲ نفر  در حوادث رانندگی کشته شده‌اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۴ ، ۳.۹ درصد کاهش یافته است.۶۵.۴ درصد کشته‌های تصادفات مربوط به جاده‌های برون شهری،۲۷.۳ درصد در راه‌های درون شهری ،۶.۹ درصد در جاده‌های خاکی و روستایی و محل تصادف ۰.۳ درصد موارد نامعلوم بوده است. بر اساس این گزارش در سال گذشته استان‌های فارس  با ۱۴۵۸ نفر، تهران  با ۱۱۵۶ نفر و خراسان رضوی با ۱۱۳۳ نفر بیشترین و استان‌های ایلام  با ۱۲۶نفر، کهگیلویه و بویراحمد با ۱۶۸ نفر و اردبیل با ۱۹۶ نفر کمترین تعداد کشته های ناشی از حوادث رانندگی را داشته‌اند
اگرچه در ایران مطالعاتی در زمینه هزینه اقتصادی ترافیک انجام شده است اما نتایج و یافته های آنها چندان قطعی نیست. برخی کارشناسان معتقدند هزینه اقتصادی تصادفات قریب به ۷ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را شامل می شود. برای مثال در سال ۱۳۹۱ این هزینه به عدد ۵۰۰ هزار میلیارد ریال نزدیک شده است!
یک تحقیق نیز در این زمینه از سوی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نیز صورت گرفته است. نتایج این برآورد تاکید دارد که هزینه های اقتصادی و اجتماعی تصادفات رانندگی در کشور ما بالغ بر ۸ درصد تولید ناخالص داخلی است. هزینه مذکور برای سال ۹۰ معادل ۵۱۹ هزار میلیارد ریال است
اگر بخواهیم همین ۸ درصد را برای سال ۹۵ با تولید ناخالص داخلی  ۶۶۹۱.۱ هزار میلیارد ریال محاسبه کنیم این هزینه بیش از ۵۳۵ هزار میلیارد ریال خواهد بود.
دفعات مشاهده: 696 بار   |   دفعات چاپ: 66 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۱۲/۱۹ | 
 
      به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، جمعیت جهان در سال۱۹۵۰، عمدتاً روستایی بودند. به‌طوری که بیش از دو سوم جمعیت دنیا در سکونتگاه‌های روستایی، زندگی می کردند. اما در سال ۲۰۱۶، ۵۴ درصد از جمعیت جهان، شهرنشین شده و پیش‌بینی می شود که در سال ۲۰۵۰، دوسوم جمعیت جهان، شهرنشین و تنها یک سوم آنها، در روستاها، ساکن شوند.
بر اساس این گزارش جمعیت شهری جهان از۰.۷ میلیارد نفر در سال ۱۹۵۰، به ۴ میلیارد نفر در سال ۲۰۱۶ رسید و طبق پیش بینی سازمان ملل تا سال ۲۰۵۰، به ۶.۳ میلیارد نفر، خواهد رسید. در سال ۱۹۵۰ از بین ۲۳۳ کشور، تنها ۱۵ درصد آنها، جمعیت شهرنشین بالای ۶۰ درصد  و تنها ۶ درصد آنها، شهرنشینی بالای ۸۰ درصد داشته اند؛ اما در سال ۲۰۱۶، نیمی از کشورهای جهان، بالای ۶۰ درصد، جمعیت شهرنشین داشته اند و ۲۵ درصد کشورهای جهان، شهرنشینی بالای ۸۰ درصد را دارا بوده اند. این ارقام، برای سال ۲۰۵۰ به این صورت خواهد بود که، نزدیک به ۷۰ درصد کشورهای جهان، جمعیت شهری بالای ۶۰ درصد را تجربه خواهند کرد و ۳۸ درصد آنها، شهرنشینی بالای ۸۰ درصد را خواهند داشت.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است: در سال ۲۰۵۰، تنها ۲۷ کشور وجود خواهند داشت که جمعیت شهری آنها، پایین تر از ۴۰ درصد خواهد بود. در بین مناطق مختلف جهان نیز آمریکای شمالی، آمریکای لاتین و حوزه کارائیب، بیشترین میزان شهرنشینی را دارند و بیش از ۸۰ درصد جمعیت آنها در سال ۲۰۱۶، شهرنشین هستند. ۷۰ درصد جمعیت اروپا، شهرنشین بوده و انتظار میرود تا سال ۲۰۵۰ به بیش از ۸۰ درصد برسد. جمعیت شهرنشین در سال ۲۰۱۴، در قاره های آفریقا و آسیا به ترتیب ۴۰ و ۴۸ درصد بود. نواحی شهری آسیا و آفریقا، تقریباً، تمامی افزایش جمعیت جهان بین سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۵۰ را پوشش خواهند داد. از ۲.۵  میلیارد نفری که پیش بینی می شود در این دوره به جمعیت جهان افزوده شود،۹۰ درصد آنها در آسیا و آفریقا، زندگی خواهند کرد؛ به طوری که تنها سه کشور چین، هند و نیجریه، یک سوم این جمعیت را در خود جا خواهند داد.
کمیته اسکان بشر سازمان ملل متحد (UN-HABITAT) در آخرین گزارش خود در سال ۲۰۱۶ با عنوان"شهرنشینی و توسعه، آینده های پیش رو" اشاره می کند که شهرنشینی شتابان از نیمه دوم قرن گذشته آغاز شده است اما مشخصاً پس از دهه۱۹۹۰ جهان شاهد رشد فزاینده جمعیت شهرها بوده است.
به اعتقاد کارشناسان انجمن علمی اقتصاد شهری ایران این افزایش جمعیت شهری بطور یکنواخت در پهنه جهان توزیع نشده است اما هیچ کاهشی در شهرنشینی در هیچ نقطه ای از جهان گزارش نشده است. همچنین قسمت عمده این افزایش جمعیت در شهرهای جهان در حال توسعه اتفاق افتاده است. جمعیت شهری کشورهای در حال توسعه در سال ۱۹۵۰ حدود ۳۰۰ میلیون نفر بود که در سال ۲۰۱۰ به ۲.۶ میلیارد نفر رسید و با روند فعلی در سال ۲۰۲۵ به بیش از ۴ میلیارد نفر خواهد رسید.
دفعات مشاهده: 1242 بار   |   دفعات چاپ: 81 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۱۲/۹ | 
          به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، یکی از مهم‌ترین راهکارهای توسعه پایدار شهری ارتقای وضعیت درآمدهای پایدار است،  درآمد پایدار درآمدی با ماهیت مستمر است که ابعاد زیست محیطی را نیز در نظر می گیرد. متاسفانه بیش از ۷۰ درصد از درآمد مدیریت شهری در اغلب شهرداری های کشور جنبه ای ناپایدار دارد که این موضوع می تواند کیفیت زیست شهروندان را تحت تاثیر قرار دهد. اما شهرهای پیشرو و پایدار جهان تجارب ارزشمندی در این زمینه دارند که می تواند مورد استفاده مدیران شهری قرار گیرد.
درخصوص وضعیت کسب منابع مالی شهرداری ها در اروپا باید گفت انتقال از سطوح بالاتر حکومت، مالیات‏ ها و عوارض محلی و بهای فروش خدمات از جمله منابع پایدار مدیریت شهری  در اتحادیه اروپا است. سهم هر کدام از این بخش‏ها به صورت زیر است: انتقال بین حکومتی ۴۸درصد، مالیات‌‏ها و عوارض محلی ۳۶درصد، ۱۳درصد از تعرفه‌‏ها و هزینه خدمات و ۳ درصد از محل‏های دیگر.
البته این اعداد در بین کشورها از لحاظ سطح استقلال دولت‏‌های محلی متفاوت است، در شهری مانند زوریخ، نزدیک به ۶۰ درصد از کل درآمد ۸۵۰ میلیون فرانکی این شهر از طریق عوارض محلی کسب می‏ شود.
در کلان‌شهر لندن که در لیست ده شهر پایدار جهان قرار دارد، بودجه سالانه حدود ۱۱.۵ میلیارد پوند در سال ۲۰۱۶ بوده است که ۶۴ درصد درآمد شهرداری آن از محل عوارض و مالیات از جمله مالیات بر دارایی است و ۲۳ درصد از درآمد این شهر از طریق سوبسیدها و کمک‌های دولت مرکزی می باشد و ۵ درصد از طریق بهای خدمات و ۸ درصد از سایر روشها حاصل میشود.
 پاریس پایتخت فرانسه نیز که در رده پانزدهمین شهر پایدار جهان طبق رتبهبندی آرکادیس قرار دارد، درآمد تقریباً ۸ میلیارد یورویی دارد که بیش از ۵۰ درصد آن از محل مالیاتها یا عوارض به دست میآید.
 شهر میلان ایتالیا نیز در سال ۲۰۱۶،  از درآمد ۴ میلیارد دلاری بیش از ۲ میلیارد آن از طریق عوارض مستغلات به دست میآید و از دیگر منابع درآمدی آن میتوان به درآمد پروانه ساختوساز (۲ درصد)، کمکهای دولت (۲ درصد)، فروش خدمات، اجاره اماکن و تجهیزات و ... اشاره کرد.
از این رو می توان گفت ارتباط مستقیم و معناداری بین پایداری درآمدی و توسعه پایدار شهری وجود دارد،  و بدون توجه به ابعاد اقتصادی نمی توان مدیریت شهرها را دچار تحولات مثبت کرد.
دفعات مشاهده: 612 بار   |   دفعات چاپ: 88 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: شاخصه های پایداری شهری بر اساس گزارش موسسه آرکادیس ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۱۲/۸ | 
       به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، زمین در حال تبدیل شدن به یک سیاره شهری است. حدود ۸۸ درصد از رشد جمعیت، در شهرها اتفاق میافتد و ۹۰ درصد این رشد در شهرهای بزرگ کشورهای رو به توسعه حادث میشود. هم اکنون ۳.۹ میلیارد نفر از جمعیت جهان در شهرها و مناطق شهری زندگی میکنند و پیشبینی میشود تا سال ۲۰۵۰ این میزان به ۷۵ درصد جمعیت جهان؛ یعنی ۶.۳ میلیارد نفر خواهد رسید. نگرانی از تبعات شهرنشینی گسترده و تأثیرات بیحدوحصر شهرها بر روی اکوسیستم زمین و همچنین ناتوانی الگوهای توسعه، به طور اعم و الگوها و مکاتب توسعه و برنامهریزی شهری به طور اخص باعث شد که در دهههای پایانی قرن بیستم توسعه پایدار، موضوع پایداری شهری و شهر پایدار، مطرح شده و مورد تحلیل قرار گیرد. پایداری شهری از دریچههای مختلفی نگریسته میشود اما به طور کلی شهر پایدار، شهری است که در سه بعد اجتماعی، اقتصادی و زیستمحیطی دارای ثبات باشد. بهعبارتی، درک بهتری از وضعیت پایداری یک شهر با در کنار هم قرار دادن سه عنصر مردم، سیاره و اقتصاد حاصل خواهد شد. شهر پایدار باید بهگونهای سازماندهی شود که به حوزههای مجاور و حومههای خود بیش از حد متکی نباشد و ضمن استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر، کمترین ردپای اکولوژیکی را بر جای بگذارد.
     در این گزارش که انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرده آمده است: یکی از اضلاع پایداری شهری، اقتصاد پایدار است. در واقع درآمد پایدار، سنگ بنای توسعه پایدار شهری است؛ زیرا پایداری اقتصادی شهر میتواند پایداری زیستمحیطی و دیگر ابعاد پایداری را نیز به همراه داشته باشد و برعکس شهری که بر درآمد پایدار متکی نباشد نمیتواند ملاحظات زیستمحیطی را رعایت کند و از منظر اجتماعی نیز پایدار نیست. به همین دلیل است که شهرهای مختلف جهان برای ارتقای درآمدهای پایدار خود به تکاپو افتادهاند. درآمد پایدار باعث میشود زیستپذیری و کیفیت زندگی شهری برای نسل فعلی و نسل‌های آینده به مخاطره نیافتد. معمولاً درآمدهای پایدار در شهرداریها به عنوان متولیان مدیریت شهری، به درآمدهایی اطلاق می‏شود که از دو ویژگی مهم برخوردار باشند: اولاَ درآمدها مستمر باشند و از نوع درآمدهای آنی و دفعی نباشد و ثانیاً دستیابی به این درآمدها، شرایط بهینه شهری (کالبدی، زیستمحیطی و ...) را بر هم نزند. در حال حاضر مدیریت شهری در جهان به دنبال پایدارسازی منابع درآمدی خود میباشد و تلاشهای زیادی در این زمینه انجام شده است.
درآمد پایدار در شهرهای پایدار 
     مؤسسه آرکادیس (Arcadis)، سالانه اقدام به رتبهبندی شهرهای جهان بر مبنای پایداری میکند. برای سنجش پایداری در سه بعد اجتماعی اقتصادی و زیستمحیطی، از ۲۰ شاخص و ۳۲ زیرشاخص که اطلاعات آنها از مراکز معتبری مانند: بانک جهانی، سازمان بهداشت جهانی و دیگر مراکز معتبر بین‌المللی به دست آمده استفاده شده است که برخی از این شاخصها، جنبه مثبت و برخی دیگر جنبه منفی دارند. شاخص‌های این گزارش شامل: آموزش، سلامت و بهداشت، ویژگیهای دموگرافیک، برابری درآمدی، استطاعت مالی شهروندان، میزان خشونت، خطرات زیستمحیطی، فضای سبز، انرژی، آلودگی هوا، انتشار گازهای گلخانهای، مدیریت ضایعات و زباله، آب آشامیدنی و سیستم فاضلاب، زیرساختهای حملونقل، توسعه اقتصادی، سهولت کسبوکار، توریسم، تحرک، ارتباطات و اشتغال میباشند. بر مبنای این گزارش، ۱۰ شهر اول جهان در زمینه پایداری شامل: شهرهای زوریخ، سنگاپور، استکهلم، وین، لندن، فرانکفورت، سئول، هامبورگ، پراگ و مونیخ میباشند. وضعیت درآمدی پایدار در این شهرها میتواند شاخص مناسبی برای نقش درآمد در توسعه پایدار شهری باشد. همانطور که ملاحظه میشود هشت مورد از این شهرها در اروپا قرار دارند.
دفعات مشاهده: 744 بار   |   دفعات چاپ: 93 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۱۲/۷ | 
       به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، یکی از چالش های حوزه اشتغال عدم آگاهی نسبت به وضعیت تغییر و تحولات مربوط به این سیستم می باشد و اگر شناخت دقیقی نسبت به آنچه در ده سال آتی در بازار کار کشور و به ویژه مناطق حساسی مانند تهران نداشته باشیم نمی توانیم برنامه ریزی دقیق و مبتنی بر واقعیتات نیز پی ریزی کنیم.
در شماره اخیر فصلنامه علمی پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری تحقیقی تحت عنوان «درآمدی بر اشتغال در بخشهای عمده استان تهران براساس داده- ستانده بخشی» منتشر شده است که بررسی دقیقی از وضعیت حال و آتی بازار اشتغال در استان تهران ارائه می کند. این تحقیق تاکید دارد که «در بخش کشاورزی، شهر پیشوا رتبه یک و شهر تهران رتبه آخر را دارد، در بخش صنعت، شهر شمیرانات رتبه یک و شهر تهران رتبه آخر را دارد، در بخش خدمات، شهر تهران رتبه یک و شهر شمیرانات رتبه آخر را دارد.»
سهم اشتغال در بخش کشاورزی استان تهران در سال ۸۵ برابر با ۱.۹۳ و در سال ۹۴ رقم ۱.۸۶ بوده است و  پیش بینی ها نشان می دهد در سال ۱۴۰۴ این رقم به ۱.۹۴ درصد می رسد که رشد را نشان می دهد که البته این رشد می تواند ناشی از کم شدن سهم سایر بخش ها باشد.
در سال ۸۵  سهم بخش خدمات در اشتغال استان تهران۶۰.۹۷ و در سال ۹۴ بالغ بر ۶۰.۷ درصد بوده است و برای سال ۱۴۰۴ به ۶۵ درصد می رسد که رشد ۵ درصدی نسبت به وضعیت کنونی را نشان می دهد.
این تحقیق نشان می دهد در افق ۱۴۰۴ سهم اشتغال در بخش صنعت در استان تهران ۵ درصد کاهش پیدا می کند و با توجه به اینکه اشتغال در حوزه کشاورزی نیز تنها حدود یک درصد افزایش پیدا می کند گرایش اصلی بازار کار به سمت بخش خدمات است.
با توجه به اینکه وضعیت اشتغال در شهرهای استان تهران متناسب نیست و سیاست های آمایش سرزمینی موفق نبوده است، برای ممانعت از افزایش شتاب نابرابری های درون استانی باید به بازتویع مجدد و عادلانه اشتغال و کسب و کار در شهرهای استان تهران پرداخت.
دفعات مشاهده: 1013 بار   |   دفعات چاپ: 90 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: سایر مطالب این بخش: ::
:: دستیار ارشد ADBI مطرح کرد - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸ -
:: رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران: - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳ -
:: در نشست مشترک انجمن علمی اقتصاد شهری و دفتر مطالعات رسانه ها بررسی شد - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶ -
:: دکتر پورزرندی در نشست اقتصاد شهری از منظر رسانه: - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۱۱/۹ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۱۱/۴ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۱۱/۱ -
:: دکتر پورزرندی: - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹ -
:: استاد دانشگاه وین: - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۱۰/۶ -
:: کارشناس مسایل شهری در نشست تخصصی همایش اقتصاد شهری عنوان کرد - ۱۳۹۶/۱۰/۴ -
:: ​با حضور جمعی از پژوهشگران و کارشناسان برگزار شد - ۱۳۹۶/۹/۲۸ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۹/۲۸ -
:: اینتلیجنت ترنسپورت منتشر کرد - ۱۳۹۶/۹/۲۵ -
:: موسسه GoEuro منتشر کرد - ۱۳۹۶/۹/۱۸ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۹/۱۳ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۹/۱۱ -
:: نگاهی به مگاپروژه های توسعه شهری - ۱۳۹۶/۹/۹ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۹/۴ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۸/۲۴ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۸/۲۰ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران گزارش می دهد - ۱۳۹۶/۸/۱۶ -
:: راهبردی جدید در برنامه ریزی شهری - ۱۳۹۶/۸/۱۴ -
:: در حاشیه نمایشگاه مطبوعات صورت گرفت - ۱۳۹۶/۸/۱۰ -
:: در حاشیه نمایشگاه مطبوعات صورت گرفت - ۱۳۹۶/۸/۸ -
:: با نگاهی تخصصی به روزنامه نگاری شهری صورت گرفت - ۱۳۹۶/۸/۶ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۸/۳ -
:: یورونیوز منتشر کرد - ۱۳۹۶/۸/۲ -
:: با ۸ عنوان مقاله علمی پژوهشی - ۱۳۹۶/۷/۲۳ -
:: راهبردهای علمی برای توسعه شهری - ۱۳۹۶/۷/۱۶ -
:: چالش های پیش روی توسعه شهری - ۱۳۹۶/۷/۱۵ -
:: پاسخ انجمن علمی اقتصاد شهری ایران به گزارش خلاف واقع یک رسانه - ۱۳۹۶/۷/۳ -
:: دکتر مهدی صادقی شاهدانی عنوان کرد - ۱۳۹۶/۷/۲ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران گزارش می دهد - ۱۳۹۶/۶/۲۹ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۶/۲۷ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۶/۲۰ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۶/۱۵ -
:: رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران در نشست «گردشگری، میانبر توسعه اقتصادی»: - ۱۳۹۶/۶/۱۲ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۶/۵ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۵/۳۱ -
:: رویکردی جامعه شناختی به مصرف انرژی شهری - ۱۳۹۶/۵/۲۹ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران گزارش می دهد - ۱۳۹۶/۵/۲۵ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۵/۱۸ -
:: رئیس همایش بین المللی اقتصاد شهری تشریح کرد - ۱۳۹۶/۵/۱۵ -
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 66 queries by YEKTAWEB 3742